nuffnang add

Thursday, January 15, 2009

Selamat Datang Pelajar baru ke PSAS


Minggu nie pelajar-pelajar baru PSAS sibukdengan orientasi... kali nie utk sesi Jan 2009 aku jadi AJK makanan jer... kena pantau makanan students setiap hari di cafe....... kalau tak semester2 sebelum nie aku jadi MC untuk perasmian n penutupan MSK... di ambil alih oleh 'dia tu'... heheh takperlah dia pun teringin gak nak jadiii.... aku tauuuuuuuuuuu..... hahahah... semester lepas aku tolak nak jadi MC sebab aku mengandungkan si Damien.... En Nizam mintak jadi MC Konvo pun terpaksa tolak sebab tak larat berdiri...

Sepanjang aku menjadi AJK makanan dan sepanjang aku memantau makanan di cafe... aku mula teringat2 saat aku menjadi student dulu dan pernah juga melalui minggu suai kenal yang memenatkan... tapi semua tu adalah kenangan terindah yang tak dapat dilupakan dari lipatan ingatan...... Rindu pulak UUM... rindu pulak suasana damai di sana...... teringat pulak kenangan suka-duka di sana... teringat pulak pagi2 berjalan kaki dengan kasut tumit tinggi ke kuliah cross ikut tasek heheh... teringat pulak saat2 aku dalam kuliah dan asyik mengantuk jer kalu dapat lecturer boringg... teringat pulak saat buat assingment last minute esok nak hantaq malam nie berjaga tak tido malam........... teringat pulak saat dapat 'bunga' dari seorang lelaki yang tunggu di luar rumah.......... hahahaha...
Aku juga pernah gagal dan bangun semula hanya dengan azam dan semangat yang tak pernah padam. Aku bukan antara pelajar yang cemerlang tapi aku teringat kata2 mak "hang nie selalu bernasib baik"........... bernasib baik ker aku?? takkan semua kejayaan aku selama nie bergantung pada nasib?

2 comments:

Anonymous said...

Aku juga pernah gagal dan bangun semula hanya dengan azam dan semangat yang tak pernah padam. Aku bukan antara pelajar yang cemerlang tapi aku teringat kata2 mak "hang nie selalu bernasib baik"........... bernasib baik ker aku?? takkan semua kejayaan aku selama nie bergantung pada nasib?...

kak U,apasal sama jer situasi kita..i pun sama..mak i selalu gak ckp mcm tu..tp tu lah rezeki dan kelebihan kita berbanding org lain yg Allah bagi..myb kita ader kekurangan kot lain tp Allah bagi kita nasib yang lebey baik kot sini..Alhamdulilah...

AYU said...

yer ker kin.... rasanya lahh... sebab akak rasa akak memang 'bernasib baik' dalam banyak segi....syukur... harap2 kin akan bernasib baik dapat "suami" yang BAIK jugak hehehe