nuffnang add

Wednesday, May 14, 2008

PAGI YANG BOSAN

Ari nieee pagi2 mai opis bosss panggil aku... tut..tut..tut nak teguq aku pasai punch card... ada org "kaki report" kata aku dok tolong punch card kat member... n aku jugak mintak tolong member punch... berdesing telingaaaa.... sapalah yang punya diri yang tak ambik insurans NYAWA lagiiii nie.. memang lah hati manusia nie suka BERDENGki dengan orang tak boleh tengok orang senang...

AKu bukan nya apa... masalahnya benda tu dah biasa... ada dalam sebulan tu bukan tiap2 ari memang lah ada... tapi biasalah.... nama punmanusia "WE HAVE OUR OWN PERSONAL PROBLEMS.... " aku habih lewat mai opis kalau husband ada hal pagi terpaksa urus anak.. atau pun anak aku nak ikut akuuu.. habih lewat lah sikit bukannnnya aku ponteng then habih kuat pun aku tolong syam punch tu pun lewat 10 minit mcm tu ja tu pun kadang 2, 3 minit ja....
yang aku malas nak layan TEGURAN boss aku yang konon2 nya straight tuuuuu... sebab dia nak betul kan problem kecik aku.. padahal "PROBLEM BESAQ.. n ISU BESAQ" dalam opis tak setttle lagi.. dok ja ikut telunjuk si PEMBODEK.. yang tiap2 hariii masuk opis dia.. mengaduuu..... kalau betul nak teguq pasai punch kad dialu-alukan teguq jugak lah orang yang lebih kritikal memang sah2 tak masuk opis n pegi melencong... setakat masalah aku lewat 2, 3 minit BUAT APA!

memang bengang.. orang lain pun buat lahhhhh....... dalam bulan nie baru sekali lahhh aku buatt tupun tolong syam punch n sekali mintak tolong ju punch... depa pun dok mintak tolong aku lahhhh... .. boss pesan aku jangan buat ayat power dia "TAKUT JADI ISU".. isu ke benda... ?benda kecik nak besaq2kannn aku mCM TAU JA SAPA YANG KAKI REPORT tu.... waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa malassssssssssssssss nak layannnnnnnnnnn.... GERAM. (Sabooo aku mengandunggg.... )

Boss aku yang konon2 straight tuuu tak tau orang semua dok meluat dia.. yang suka nak teguq benda2 mcm tu.. baru nie si IDA.. boss hantaq email "sila bayar bill air tumah anda 5.10 sen" hahaha kami pakat2 gelakkkkk................

Tahlahhh... DUNIA SEMUA Tuuu.... aku rasa aku cuba dah buat sebaik mungkin untuk family, untuk semua orang n last sekali barulah untuk diri sendiri... setakat terdaya untuk diri aku yang bernama manusia yang amat lemah dalam segala hal.....n "i'm not a SUPERWOMEN".. kadang2 mungkin aku jugak boleh jatuh tersungkur dan tak berdaya nak meneruskan apa yang aku usahakan...aku dah cuba nak permudahkan orang lain supaya tak dibebankan dengan apa yang tak terdaya aku lakukan.. tapi apa kan daya kadang2 orang lain terpaksa menanggung jugak beban tu... (Apa aku melalut dah....) tak paham takpa aku sorang ja yang paham.. hahahahahah

"I know that to love is to forgive.......
therefore, I always forgive someone for hurting my feeelings....
this way I teach them to forgive me when I hurt their feelings....."

2 comments:

syah azmir said...

Ayue,
Biasalaa bila dah kerja.. mcm2 isu yg berlaku, mcm2 perkara yg org cuba bangkitkan.

Bukan semua org suka kat kita, mesti ada satu, dua atau lebih yg kurang senang dgn kehadiran kita. Nak sukakan hati semua org bukan tugas kita..

Yg penting.. tabahkan hati dan kuatkan semangat, u have ur husband, son, family that will support u in whatever u do.. Be strong woman... u r stronger than anybody

AYU said...

tq jai... lama tak mai umah merajuk ker? dah serik makan laksa? hehehehe